maandag 2 mei 2011

Onder Zijn vleugels ben je veilig...

Zoals ik al eerder schreef hebben we een kip met kuikens op de viertafel staan.
Hier de foto:




Naar aanleiding van het boek: 'Van feest naar feest; vieren in het gezin', kwam ik op het idee om bij vader- en moederdag het thema veiligheid verder uit te diepen.
De volgende teksten kunnen gebruikt worden:

Psalm 61: 5
Ik zal in alle eeuwigheid in Uw tent verblijven, mijn toevlucht zoeken in de schuilplaats onder Uw vleugels.

Psalm 91:4
Hij zal u beschutten met Zijn vlerken, onder Zijn vleugels zult ude toevlucht nemen.

Als kinderen bang zijn, proberen ze de veiligheid te zoeken bij hun vader of moeder.
David schreef een aantal psalmen toen hij bang was, boze mannen wilden hem gevangen nemen.
David vroeg aan de Heere om voor hem te zorgen en hem te beschermen.
David gebruikt het beeld van een kip die haar kuikens zorgt, ze mogen zich veilig onder haar  vleugels verstoppen.
Net zo als de kip voor haar kuikens zorgt, zo mag David bij de Heere schuilen en veilig zijn.
Niet onder echte vleugels maar op een heel veilig plekje.

Op http://www.youtube.nl/ zochten we op 'kip met kuikens'.
We vonden een aantal filmpjes waar de kuikens zich snel onder de vleugels van hun moeder verstoppen.
De jongens vonden dit erg leuk om te zien, maar waarom was er nergen een haan, die moest toch ook iets doen?
Ook zongen we het liedje 'ik zag een kuikentje'.



Deze psalmen speken mij erg aan. God zal voor je zorgen, je zult veilig bij Hem zijn.
Je bent bij Hem veilig in verdriet, angst en gevaar. Voor nu en voor de eeuwigheid.
Een lied gemaakt bij de tekst van psalm 91 is een lied van Sela.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie kan ik erg waarderen!