dinsdag 16 april 2013

De Romeinse soldaat

'Mam, wanneer gaan we nu over die soldaten werken?'
Ja, het enthousiast maken was gelukt, maar nu het vervolg.
Ik het boekje nog niet uit...
maar toch maar een poging gewaagd.

Een aantal vragen:
Waarom heeft een brandweerman een brandweerpak aan?
- 'Zodat'ie niet verbrand natuurlijk.'

En waarom draagt een soldaat een wapenuitrusting?
- 'Zodat ie niet gewond raakt natuurlijk, want oorlog is heel gevaarlijk. Je moet oppassen voor de vijand.'
(de bijbehorende oorlogsgeluiden zal ik jullie besparen)

Samen hebben we de wapenrusting van een Romeinse soldaat bekeken. Vreselijk spannend allemaal.
Waarom draagt een soldaat een helm en waar is het schild voor? Nou, de jongens weten het wel.



En nu een belangrijke vraag: 'Hebben wij ook een vijand?' De jongens ontkennen. Maar als ik ze vraag of je een vijand hebt als je in de Heere gelooft weten ze het wel; 'Ja, de duivel.'

Ik probeer uit te leggen dat we ons ook moeten beschermen tegen de duivel. Dat de Heere in de Bijbel heeft verteld hoe we kunnen vechten / ons kunnen beschermen tegen de duivel. En dat dit ook een soort van wapenrusting is.
Genoeg voor nu!  Eerst maar eens kijken of de boel bezinkt. Anders hebben we nog een poging te gaan.
De Romeinse soldaat hangt op de deur, inclusief de onderdelen van de wapenrusting!


Ook knutselde we nog een soldaat die de wapenrusting aan heeft via de site van www.gelovenisleuk.nl.




1 opmerking:

Een reactie kan ik erg waarderen!