donderdag 26 maart 2015

Op weg naar pasen...

Nog ruim en week en dan is het al weer Pasen.
We tellen hier alweer af.
Omdat onze jongste zo enorm genoot van het stickertjes plakken bij de adventskalender, maakte ik zelf stickers bij de 40 dagen van de tear-kalender.
Een heel werkje, maar onze jongste geniet er dagelijks van!



Verder is onze thema tafel ingericht voor de Pasen. We denk na over het Lam van God.
Samen met oudste zoon maakte ik kleine lammetjes voor in de paastak. Het voorbeeld vond ik bij Atelier Pippilotta.



Op de tafel staat alweer de basis van de 'paastuin'. Vanaf aankomende zondag hopen we elke dag een item, passend bij het Bijbelverhaal, toe te voegen. Zo gaan we echt op weg naar Pasen...
De weg naar het graf is geplaveid met kleine steentjes.
Ik vroeg de kinderen om zaken te noemen die zorgen voor verdriet in de wereld. Deze hebben we op de steentjes geschreven.
Op de steentjes staan woorden als: oorlog, schelden, niet luisteren, honger en pijn.


Met de steentjes hopen we ook volgende week aan de slag  te gaan.

Daarnaast kwam ik in het boek : 'De crux; christenen over de kern van hun geloof'' onder redactie van Reinier Sonneveld en Cees Dekker, nog een bijzonder foto tegen. Ook deze plaatste ik op de thematafel.



Het betreft 'Agnus Dei' van Willem Zijlstra.  Een foto met een zeer bijzonder verhaal.
Het verhaal achter de foto is te vinden op www.artway.eu

Groetjes,

Marleen

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie kan ik erg waarderen!